Sunday 19 July 2015

Pujilah Tuhan


#BacaSek #1Tawarikh 14-16

Haleluyah! Terpujilah Tuhan! Tuhan Allah kita layak dipuji dan disembah. PerbuatanNya yang besar dan ajaib telah dinyatakan di dalam hidup kita. 

Ia melepaskan kita dari musuh-musuh kita. Ia menolong kita tepat pada waktunya. Ia memelihara kita dan mencukupkan segala kebutuhan kita. Ia menepati janji-janjiNya. Ia menyelamatkan jiwa kita dan menebus dosa-dosa kita. Ia mengasihi kita dan menjadikan kita anak-anakNya. Ia menghibur, menguatkan, dan memberi kelegaan kepada kita. Ia menyembuhkan kita dari segala penyakit kita. Ia mengajar kita dan mendidik kita. Ia menegur dan mengampuni kita. Ia memampukan kita dan membawa kita dari kemuliaan kepada kemuliaan. Ia menopang kita dan mengangkat kita. Ia membuka jalan bagi kita. Ia membuat jalan bagi kita. Ia melindungi kita dan melepaskan kita dari kesesakan. Ia menuntun kita dan membawa kita kepada terangNya yang ajaib. Ia memberkati kita berlimpah-limpah.

Bersorak-sorailah bagi Tuhan. Mazmurkanlah namaNya. Nyanyikan syukur bagi Tuhan. Tuhan itu baik selamanya. Sungguh besar kasih setia Tuhan selamanya.

"Terpujilah Tuhan! Hari demi hari Ia menanggung bagi kita; Allah adalah keselamatan kita." Mazmur 68:19
#quote #inspirasi #motivasi #inspiratorwords#worldinspirator #pesan #kehidupan #pelajaran#terinspirasi oleh #1Tawarikh 15-16 #bacasek @impactorsmdc #masadepancerah #mdcsby#berdampak #refleksi #renungan#loveGodimpactothers #Tuhanitubaik #pujiTuhan#bersyukur

No comments:

Post a Comment